نشر فردا
نشر فردا

امسال هم مانند سال های گذشته موسسه پانتون یا پنتون رنگ سال 2021 را معرفی نمود. این انتخاب از ترکیب دو رنگ مستقل خاکستری (PANTONE 17-5104 Ultimate Gray) و زرد (PANTONE 13-0647 Illuminating) تشکیل شده است.

Pantone Colors of the Year 2021
Pantone Colors of the Year 2021

 

سال گذشته زمانی که رنگ سال 2020 را شرکت پنتون آبی کلاسیک اعلام نمود همگان انتظار سالی آرام و دور از هرگونه مشکلات تصور میکردند ولی اتفاقی که در سطح جهان پیش آمد این تصویر را کاملا نابود کرد تا اینکه امسال این ترکیب رنگی با این اختلافات به عنوان رنگ سال انتخاب شد.

ولی به راستی دلیل انتخاب این دو رنگ توسط موسسه پنتون به عنوان رنگ سال 2021 چیست؟

 

با وجود شرایط و اتفاقاتی که مردمان جهان در سال 2020 و مشکلاتی که پندمی بیماری کرونا برای ما ایجاد نمود، موسسه پنتون با اعلام این دو رنگ به عنوان رنگ سال 2021 نشانه هایی از روزنه امید و شادابی در کنار سخت کووشی را برای ما فراهم نمود.

رنگ زرد درخشان، سر زنده و با نشاط است، رنگی گرم و سرشار از انرژی خورشید را نمایان می کند، همچنین رنگ خاکستری نمادی از عناصر جامد، قابل اعتماد و جاودانه است که پایه محکمی ایجاد می کند. این رنگ احساس خونسردی، مقاومت و استواری را به ما تلقین می کند.

دلیل اصلی ترکیب این دو رنگ و انتخاب آن به عنوان رنگ سال 2021 نشان دهنده امید و سرزندگی و روشنایی در عین استقامت سختی های فراوان پیش آمده و انرژی های منفی که گریبان گیر همگان بود است. و پیام اصلی آن خوشبختی با تکیه بر پشتکار و تلاش به جهانیان است.

انتظار کمپانی پنتون از طراحان گرافیک خلق آثاری گیرا و هدفمند با استفاده از رنگ سال می باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *