نشر فردا
نشر فردا
Why is principled branding important to our business and making progress?

برندسازی درست و اصولی بسیار خوب است، اما به‌راستی درک صحیحی از این مسئله را داریم که چرا مهم است؟ در واقع برندسازی سلاح مخفی اکثر کمپانی‌های بزرگ و مطرح است!

می‌خواهید بدانید چرا؟ با ما همراه باشید …

برندسازی اصولی کمک به شناخت سازمان و محصول ما می‌شود!

برند بسیار فراتر از یک طرح، نشان و یا یک عنوان است، ولی هنگامی‌که مجموعه تمام این ارکان در کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند قدرتی خارق‌العاده را برای شما داشته باشند و باعث می‌شود شما به‌راحتی از رقبا جدا شوید.

یک برند قدرتمند می‌تواند از مجموعه ارکان زیر تشکیل شود:

  • هویت بصری برند (نشان تجاری، پالت رنگ‌ها و…)
  • تبلیغات، ارتباطات و عناوین شناخته شده برند
  • طراحی محصول و نوع بسته‌بندی آن محصول در بازار
  • تجربه خریداران و فروشندگان در فروشگاه‌ها
  • قیمت‌گذاری‌ها، حمایت‌ها و مشارکت‌ها

به برند خود که آن را می‌سازید مانند یک انسان نگاه کنید! هر فردی شخصیتی خاص، ارتباطات خاص، طرز بیان خاص، پوشش خاص، دوستان و ویژگی خاص خود را دارد. این مسئله هست که هر فرد را از دیگران متمایز نموده و گاهی باعث برتری او در جمع می‌شود. همین خصوصیات خاص هستند که باعث رشد و برتری برند ما می‌شوند.

به‌عنوان‌مثال Minute Maid برندی است که توانست با طراحی مجدد بسته‌بندی خود یک هویت بصری بسیار قوی و موفق ایجاد کند. استراتژی آنها طراحی مجدد بسته‌بندی محصولات خود در سال 2009، با هدف شناسایی و انتخاب بهتر در قفسه‌های فروشگاهی بود. آنها با طراحی و تولید بسته‌بندی‌هایی با ظاهر منسجم توانستند تشخیص محصول خود را در بین تمام فرهنگ‌ها و کشورها متمایز کنند.

برندسازی مجدد کمپانی Minute Maid
برندسازی مجدد آبمیوه کمپانی Minute Maid
برندسازی مجدد آبمیوه کمپانی Minute Maid

برندسازی اصولی شرکت و محصول شما را وارد رقابت و پیروز میدان می‌کند!

مخاطب تمایل برای برقراری ارتباط با محصولات دارد، آنها یک محصول را انتخاب نموده و در صورت رضایت به آن وفادار خواهند ماند. باتوجه‌به مثالی که در مقاله اصول برندسازی و اهمیت برندسازی در مورد آب‌معدنی داشتیم، دیدیم که مخاطب صرفاً نیاز به آب دارد و این برندسازی است که باعث رقابت و انتخاب یک محصول خاص می‌شود. نوع برندسازی شما است که موجب می‌شود کاربر وارد یک فروشگاه شده و در میان چندین نوع آب، محصول شما را انتخاب کرده و گاهاً هزینه بیشتری هم برای آن پرداخت کند و دلیل آن تفاوت طعم نیست بلکه نوع ارتباط مخاطب با محصول شما، بسته‌بندی و شعارهای تبلیغاتی شما است که آنها را به شما وفادار نگه می‌دارد.

برندسازی اصولی باعث ایجاد یک رابطه احساسی با مخاطب می‌شود!

ایجاد و گسترش یک برند می تواند به شما کمک کند تا در بازاری گسترده برای خود اعتبار و اعتماد ایجاد کنید تا همین امر سبب شکل گرفتن و گسترش وفاداری بین شما و مخاطبانتان شود. ما در بالا راجع به ارکان اصلی یک برند قدرتمند و نحوه شکل گیری آن صحبت کردیم و همین ارکان باعث ایجاد برندی قدرتمند و محبوب شده که مخاطب به آن اعتماد و وفاداری دارد و در یک رابطه احساسی با آن قرار دارد.

به عنوان مثال شما در هنگام خرید کفش با برندهای گوناگونی برخورد می‌کنید ولی درنهایت برند NIKE را انتخاب می‌کنید و دلیل اصلی آن حس همگام بودن با مد روز، کیفیت و مواد اولیه درجه‌یک و همچنین تبلیغات مفهومی آن است که باعث جلب نظر و انتخاب می‌شود. پس بسیاری از تصمیم‌گیری‌های ما بر اساس روابط عاطفی و قدرت رابطه بین ما و برند اصلی است.

شرکت‌های بزرگ استراتژی برندسازی دشوار و پیچیده‌ای ندارند! آنها دلایل انتخاب محصول را خود به‌صورت واضح در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. شرکتی که یک وعده تجاری مشخص شده و یک شعار مداوم داشته باشد و به طور مداوم به آن عمل کند می‌تواند یک حس امنیت و وفاداری عمیقی را در مخاطبان خود ایجاد کند. یک پیشنهاد ثابت، اصولی و مشخص که به طور مداوم ایجاد و تکرار شود باعث می‌شود مخاطب را در آرامش قرار دهد و بداند که هر بار چه انتظاری از برند موردنظر خود داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال برند UGG که تولیدکننده کفش‌های زمستانی است، در بین مخاطبان همواره به یک برند با کفش‌های زشت ولی درعین‌حال گرم و راحت شناخته شده است و سال‌های طولانی است که مخاطبان خود را به علت همین سادگی و شفافی حفظ کرده است.

برند UGG تولید کننده کفش های زمستانی
برند UGG تولید کننده کفش های زمستانی

برند سازی اصولی بهترین استراتژی برای دعوت و جذب استعدادهای بزرگ برای همکاری است!

اگر شما بتوانید برندسازی اصولی و حرفه انجام دهید، همین مسئله می‌تواند به شناخته شدن شما در بین دیگر شرکت‌ها و همچنین باعث جذب استعدادها و متخصصین در حوزه کاری شما شود. همین امر موجب آن می‌شود تا کارمندان شما دلیل کارکردن و زمان گذاشتن برای هدف سازمان را به‌خوبی درک کنند و بالاترین بازده را داشته باشند.

شرکت GOOGLE یک مثال عالی برای شرکتی که در جذب و رضایت کارمندان تبحر دارد است. این مجموعه با ایجاد برندی اصولی و همچنین ایجاد محیط کاری پویا و حرفه‌ای باعث شکل‌گیری حس انگیزه متخصصین برای پیوستن به این مجموعه و کار در محیط جذاب این شرکت شده است.

دفتر مرکزی شرکت گوگل
دفتر مرکزی شرکت گوگل
دفتر مرکزی شرکت گوگل

برندسازی اصولی باعث ایجاد حس اعتماد در میان تمام ذی‌نفعان شما می‌شود!

برنامه‌ریزی، طراحی یک استراتژی حرفه‌ای و برندسازی اصولی علاوه بر ایجاد حس امنیت برای مشتریان، برتری در بازار میان رقبا و جذب نیروی کار حرفه‌ای می‌تواند باعث جذب ذی‌نفعان بسیاری مانند سرمایه‌گذاران، مشارکت‌کنندگان، دولت‌ها و شرکای تجاری متعددی به سمت کسب‌وکار شما بشود. به‌عنوان‌مثال شرکت‌های سرمایه‌گذاری، خواهان آن هستند تا سرمایه خود را بر روی یک محصول قابل‌اعتماد و دارای اعتبار بالا قرار دهند.

یکی از مهم‌ترین اصل در ساخت برند، مشارکت همگانی و اصولی تمامی پرسنل و پیروی از استراتژی سازمانی است. از مدیران عالی‌رتبه تا کارگران ساده فروشگاه‌ها، همه باید به چشم‌انداز و هدف یکسانی اعتقاد داشته باشند و همین دلیل بر پیشرفت به سمت موفقیت می‌شود. اگر کارمندانی دارید که هدف کار خود را می‌دانند و بر پایه آن در حال تلاش هستند، این اطمینان را داشته باشید که همین تلاش مستقیم به خریداران انتقال پیدا می‌کند.

به گفته Deluxe “داشتن یک نام تجاری قدرتمند مانند تبدیل آرم شرکت به یک پرچم است که بقیه شرکت می توانند در اطراف آن تجمع کنند”.

نتیجه گیری

ایجاد یک برند به پیشرفت کسب‌وکار کمک می‌کند! همچنین با ایجاد برندی اصولی و طبق برنامه علاوه بر پیشرفت و فروش بیشتر، به مشتریان وفادار، مشارکت‌کننده‌های گوناگون و کارمندانی با اشتیاق روبه‌رو می‌شوید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *